آموزشی ریاضی و علوم راهنمایی
چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:, :: 18:15 ::  نويسنده : فاطمه زارعی

سلول واحد سازنده‌ی همه‌ی جانداران است. بدن انسان حدود 50 ميليون ميليون سلول دارد. هر روز سلول‌های مرده‌ی پوست از سطح آن جدا می‌شوند و سلول‌های تازه‌ای جای آن‌ها را می‌گيرند، گلبول‌های قرمز تازه جای گلبول‌های فرسوده و در حال مرگ را می‌گيرند. سلول‌های جديد نيز پوشش درونی دستگاه گوارش را نوسازی می‌کنند. همه‌ی کارهايی که جاندران انجام می‌دهند در نتيجه‌ی واکنش‌هايی شيميايی است که درون سلول‌ها انجام می‌شود.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:, :: 18:3 ::  نويسنده : فاطمه زارعی

نشاسته يك پلي‌ساكاريد گياهي ذخيره شده در ريشه‌ها، جوانه و دانه‌هاي گياهان است. چنان‌چه تعداد واحدهاي قند يا مونو ساكاريد در يك كربوهيدرات بيش از 10 واحد باشد آن تركيب قندي، پلي‌ساكاريد ناميده مي‌شود. در صورتي كه چنين كربوهيدراتي از يك نوع واحد قندي تشكيل شده باشد مثل نشاسته و سلولز هموپلي‌ساكاريد گفته مي‌شود و وقتي از بيش از يك نوع واحد قندي درست شده باشد مثل اكثر همي‌سلولزها، متروپلي‌ساكاريد ناميده مي‌شود. بنابراين نشاسته يك هموپلي‌ساكاريد است كه در آندوسپرم همه دانه‌ها وجود دارد. نشاسته ممكن است به گلوكز هيدروليز شود و براي بدن انسان تامين انرژي كند. گلوكز براي مغز و اعمال سيستم عصبي مركزي لازم است و به هنگام مصرف در رژيم انساني چهار كالري به ازاي هر گرم توليد مي‌كند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:, :: 17:22 ::  نويسنده : فاطمه زارعی

ویتامین ها

بدن برای حفظ سلامت و تأمین موادمغذی و رشد نیازمندکمک است و ویتامین ها بهترین و آسان ترین راه برای کمک رساندن به بدن هستند. ویتامین ها ترکیباتی آلی هستند که از گیاهان و ویتامین ها به دست می آیند. برخی از انواع ویتامین ها برای عملکرد بدن ضروری هستند، برای مثال ...........


ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

تقدیم به پسر عزیزم سروش
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزشی ریاضی و علوم راهنمایی و آدرس samaneh7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 115
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content